news_thumbnail

Suzuki atinge pragul de 80 de milioane de unitati vandute cumulat la nivel global

October 10, 2023

Până la sfârșitul lunii august 2023, Suzuki Motor Corporation a vândut cumulat, la nivel global, 80 de milioane de unități. Din punct de vedere regional, Suzuki a vândut 28,9 milioane de unități în Japonia și 51,27 de milioane de unități în străinătate. Distribuția vânzărilor pe zone arată astfel: Japonia – 36 %, India – 32,6 %, Europa – 10 %, Asia –  13,5 % și alte zone (America Latină, Oceania, Orientul Mijlociu, Africa etc.) – 7,8 %.

De la lansarea din octombrie 1955 a primului vehicul mini produs în masă în Japonia, modelul Suzulight, Suzuki a continuat să ofere produse creative care răspund nevoilor clienților, în concordanță cu inovația și dezvoltarea din sfera vehiculelor mini. Lansarea modelului Fronte 800 din anul 1965 a marcat debutul Suzuki în lumea vehiculelor compacte.

Vânzările în străinătate au început cu exportul modelului Suzulight în 1959. În 1975, Suzuki a început să producă automobile peste hotare, în Pakistan, iar de atunci și-a extins în mod proactiv bazele de producție din străinătate, adăugând India în 1983 și Ungaria în 1992. În India, fabricile au devenit un hub de producție nu doar pentru piața internă indiană, ci joacă un rol și în exportul către destinații printre care se numără și Africa.

Până în prezent, Suzuki a deschis 15 baze de producție de automobile în 10 țări, inclusiv Japonia. Automobilele Suzuki sunt comercializate în 184 de țări și regiuni din întreaga lume.

Modelul Alto, lansat în 1979, este responsabil pentru 20 % din cele 80 de milioane de unități vândute. În cei 44 de ani de la lansare, Alto a fost preferat de clienți și a devenit unul dintre modelele emblematice pentru vehiculele mini japoneze. Pornind ca vehicul mini japonez, Alto s-a extins la nivel global, mai ales în India, unde a contribuit semnificativ la vânzările Suzuki.

Suzuki va continua să­-și promoveze producția către clienții din întreaga lume și să ofere produse valoroase, care răspund nevoilor fiecărei regiuni.

"Suntem recunoscători să fim preferații unui număr atât de mare de clienți! Alto este modelul nostru cel mai bine vândut și a jucat un rol deosebit de important pentru vehiculele mini Suzuki, precum și pentru istoria societății în sine. Ne vom strădui în continuare să oferim produse de valoare, care exprimă crezul nostru «Sho, Sho, Kei, Tan, Bi» (mai mic, mai puțin, mai ușor, mai scurt, mai îngrijit), reîntorcându-ne la izvorul „valorii orientate spre client”, un ideal transmis de fondatorul nostru. Vom continua să furnizăm produse ecologice și servicii care sprijină transportul zilnic al clienților din întreaga lume și care le stau mereu alături, urmărind să devină niște parteneri de zi cu zi fiabili și prietenoși.”

Tendințe aferente volumului de 80 de milioane de unități vândute cumulat la nivel global

(Cumulat, toate vehiculele cu embleme Suzuki. Exclude vehiculele OEM.)

10 mil. de unități: iunie 1989

20 de mil. de unități: iunie 1998

30 de mil. de unități: dec. 2004

40 de mil. de unități: mai 2009

50 de mil. de unități: apr. 2013

60 de mil. de unități: nov. 2016

70 de mil. de unități: ian. 2020

80 de mil. de unități: aug. 2023